شرایط و ضوابط اخذ تسهیلات کالاکارت از سامانه سحاب صندوق ذخیره بسیجیان

مراحل اخذ تسهیلات کالاکارت از سامانه سحاب صندوق ذخیره بسیجیان برای تمامی بسیجیان کشور مراجعه متقاضی به سحاب به نشانی الکترونیکی:    www.sahabcard.ir ثبت نام متقاضی در سحاب دریافت کد تایید از طریق شماره موبایل ، ورود به سحاب و پر کردن اطلاعات فردی   استعلام نوع عضویت بسیجی متقاضی از سازمان بسیج توسط صندوق و ارسال […]

مراحل اخذ تسهیلات کالاکارت از سامانه سحاب صندوق ذخیره بسیجیان برای تمامی بسیجیان کشور

  • مراجعه متقاضی به سحاب به نشانی الکترونیکی:    www.sahabcard.ir
  • ثبت نام متقاضی در سحاب
  • دریافت کد تایید از طریق شماره موبایل ، ورود به سحاب و پر کردن اطلاعات فردی 
  •  استعلام نوع عضویت بسیجی متقاضی از سازمان بسیج توسط صندوق و ارسال نام کاربری و رمز عبور به شماره موبایل ثبت شده  .
  • مراجعه فرد متقاضی پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور به صفحه شخصی خود در سحاب
  • متقاضی قبل از در خواست کالا کارت با مراجعه به سایت بانک قرض الحسنه مهر به نشانی www.qmb.ir  در بخش طرح کالا کارت و مشاهده پذیرندگان با انتخاب استان و شهر و کالای مورد نیاز خود از قیمت کالاها و شرایط پرداخت آگاهی یافته و سپس برای ثبت درخواست و دریافت کالا کارت به شرح ذیل اقدام نماید .
  • در سحاب از قسمت تسهیلات ، زیر شاخه کالا کارت ضمن خواندن شرایط با تعیین مبلغ درخواستی تا سقف 200 میلیون ریال برای کالای مورد نظر اقدام می نماید .
  • پس از تایید صندوق و معرفی متقاضی به بانک ، پیامک مراجعه به یکی از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران برای متقاضی ارسال می گردد . 
  • متقاضی می بایست توجه داشته باشد انتخاب پذیرنده با تعداد اقساط پرداختی و تسهیلات درخواستی متناسب باشد. مثلا برای پذیرنده ای با کالای اقساطی 6 ماهه باید تسهیلات 6 ماهه را انتخاب نماید.
  • تسهیلات با اقساط 6 ماهه با نرخ 2 درصد ، 9 ماهه با نرخ 3 درصد  و 12 ماهه با نرخ 4 درصد به متقاضی ارائه می گردد.
  • متقاضی باید تمامی مبلغ تسهیلات شارژ شده در کالا کارت را از فروشگاه های طرف قرار داد خریداری نماید و امکان پرداخت نقدی به صورت کلی یا قسمتی از تسهیلات دریافتی در هیچ یک از فروشگاه ها مقدور نمی باشد .
  • تشخیص ضمانت و دریافت وثایق تسهیلات کالا کارت به عهده شعب بانک مهرایران می باشد.
  • متقاضی موظف است در هنگام مراجعه به شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران ، کارت ملی و شناسنامه معتبر ارائه نماید.
  • متقاضی از زمانی که کالا کارت را از بانک دریافت نماید ، موظف به پرداخت اقساط در سر رسید ماهیانه به تاریخ دریافت کالاکارت می باشد و پرداخت اقساط منوط به خرید کالا نیست. یعنی حتی اگر متقاضی اقدام به خرید کالا نکرده باشد اما تسهیلات کالا کارت را دریافت کرده باشد، بایستی از یک ماه بعد نسبت به پرداخت اقساط اقدام نماید.
  • میزان اقساط توسط بانک مهر مشخص می شود و متقاضی موظف است پس از دریافت کالا کارت به بانک مراجعه و لیست اقساط را دریافت نماید.
  • قیمت کالا با نرخ روز محاسبه می شود اما پس از خرید در صورت افزایش قیمت کالا، تغییری در تعداد یا میزان اقساط رخ نخواهد داد.
  • در صورت عدم استفاده و عدم خرید حداکثر ظرف مدت یک ماه امکان برگشت تسهیلات بدون پرداخت هرگونه کارمزد وجود دارد  .
  • متقاضیان میتوانند در جهت تسهیل در روند امور با نصب اپلیکیشن همراه بانک مهر ایران(اندروید) به صورت غیر حضوری اقدام به افتتاح حساب نزد شعبه منتخب خود نمایند و سپس تنها جهت تشکیل پرونده به شعبه مراجعه نمایند ، در این روش کارت عابر بانک ۷۲ ساعت بعد توسط شرکت پست به آدرس متقاضی ارسال میشود.