پرسش های متداول
ثبت نام در صندوق فقط از طریق سامانه سحاب به نشانی sahabcard.ir انجام می گیرد.
ورود به سامانه، درج شماره تلفن همراه، درج کد امنیتی، درج کد تائید(ارسالی از سحاب به تلفن همراه) و ثبت اطلاعات فردی
بعد از واریز حق عضویت صندوق از طریق سامانه سحاب.
کد کاربری همان کد ملی و رمز عبور شماره تلفن همراه بدون صفر اول است و کد امنیتی حاصل جمع دو عددی هست که در کادر پایین رمز عبور آمده است. البته موارد مذکور بعد از تائید استعلام از طریق سحاب به تلفن همراه پیامک می گردد.
عدم تائید استعلام عضویت فعال از سوی سازمان می باشد.
این مبلغ بعد از پایان دوره عضویت به همراه سود متعلقه به حساب عضو واریز خواهد شد.
برای شروع، پیش فرض 5 ساله است و حداقل دوره عضویت نیز 5 ساله می باشد.
برای کسب اطلاعات در این خصوص می بایست با نماینده صندوق ذخیره بسیجیان در استان مربوطه که شماره تماس ایشان در سایت صندوق می باشد تماس برقرار نمود.
برای اطلاع از کد عضویت قدیم می بایست با نماینده صندوق در استان مربوطه تماس گرفت.
بجز موارد کد ملی و شماره موبایل، ویرایش مابقی اطلاعات بعد از ارسال پیامک تایید استعلام امکان پذیر خواهد بود.
خیر امکان پذیر نمی باشد.
از طریق پشتیبانی درخواست خود را با تیکت پشتیبانی اعلام نمائید.
به علت ناخوانا بودن یا کپی بودن مدارک می باشد و می بایست نسبت به بارگذاری مجدد آن در سحاب اقدام شود.
خیر
.1 در صورت عدم واریز حق عضویت به عنوان عضو انصرافی محسوب خواهید شد.
.2 در صورت واریز حق عضویت با ورود به پروفایل شخصی ، قسمت پشتیبانی نسبت به ارسال تیکت با درج درخواست انصراف نسبت به اعلام شماره حساب بانکی و شماره شبا اقدام نمائید.
بیمه کمک رسان ایرانیان (SOS)
بله برای دریافت بیمه تکمیلی افراد باید دارای یکی از بیمه های پایه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و یا سلامت باشند.
خیر در صورتی که بیمه پایه سرپرست نیروهای مسلح باشد، امکان ثبت نام بیمه تکمیلی وجود ندارد.
مرحله اول: ثبت نام اولیه در سامانه سحاب
مرحله دوم: بعد از ارسال نام کاربری از طریق پیامک ، واریز حق عضویت سالیانه صندوق
مرحله سوم: اضافه کردن اطلاعات افراد تحت تکفل و ارسال مدارک مربوطه
مرحله چهارم: ثبت درخواست و پرداخت هزینه مربوط به خدمت بیمه
فاکتور مربوط به هزینه های انجام شده به همراه دستور پزشک و بقیه مدارک مورد نیاز ( مندرج در فایل شرایط و ضوابط بیمه ) را از طریق نماینده صندوق در استان مربوطه برای بیمه کمک رسان ارسال نمایید و بعد از 7 تا 10 روز کاری هزینه های تایید شده به شماره حساب (شبای اعلام شده توسط عضو) واریز خواهد شد.
هزینه های مد نظر را خودتان پرداخت می نمائید و بعد فاکتور مربوط به هزینه های انجام شده (ممهور به مهر مراکز پزشکی) را به همراه دستور پزشک و بقیه مدارک مورد نیاز ( مندرج در فایل شرایط و ضوابط بیمه ) را از طریق نماینده صندوق در استان مربوطه برای بیمه کمک رسان ارسال نمائید و بعد از 7 تا 10 روز کاری هزینه های تایید شده به شماره حساب ( شبای اعلامی ) توسط شما واریز خواهد شد.
معمولا بین 7 تا 10 روز کاری بعد از ارسال هزینه ها
هزینه برای هر نفر ماهیانه 000ˏ5 تومان میباشد که مجموع هزینه برای یکسال 000ˏ60 تومان می شود.
حق عضویت در صندوق در صورت تمایل عضو به تسویه حساب، با توجه به ضوابط و آیین نامه های مربوط مسترد می گردد. اما هزینه بیمه تکمیلی تحت هیچ شرایطی بازگردانده نمی شود.
دو روش وجود دارد:
الف) پذیرش آنلاین با ارائه کارت ملی
ب) برای دریافت معرفی نامه از شرکت بیمه کمک رسان می بایست قبل از پذیرش، بیمار مدارک مورد نیاز ( مندرج در فایل شرایط و ضوابط بیمه ) را تهیه و به شماره های فکس اعلام شده ( مندرج در فایل شرایط و ضوابط بیمه ) به بیمه کمک رسان ارسال نماید و متعاقبا برای مرکز پزشکی مد نظر فرد متقاضی ارسال می گردد.
از زمان پرداخت هزینه بیمه به مدت یکسال تحت پوشش قرار خواهید گرفت.
دو نیم صفحه اول، دوم و سوم شناسنامه و همچنین دو نیم صفحه چهارم برای شناسنامه های جدید ، صفحه اول دفترچه بیمه پایه و کارت ملی. در ضمن در پروفایل شخصی هر کاربر در بخش ارسال مدارک شرایط ارسال مدارک و پذیرفته شدن آنها با رنگ قرمز توضیح داده شده است.
فایل مربوط به تصاویر آپلود شده می بایست از اصل مدرک به صورت واضح و کامل تهیه شود.
دریافت معرفی نامه از شرکت بیمه کمک رسان قبل از پذیرش بیمار، که می بایست مدارک مورد نیاز ( مندرج در فایل شرایط و ضوابط بیمه ) را قبل از انجام پروسه پذیرش برای بیمه کمک رسان ارسال کنید تا معرفی نامه مورد نظر صادر گردد.
جدول تعهدات ( سقف پوشش بیمه ) مطابق فایل مندرج در سامانه سحاب می باشد.
می بایست در مواردی که نیاز به تایید پزشک معتمد است پروسه انجام این کار با هماهنگی شرکت بیمه کمک رسان انجام شود.
تذکر:
جهت صدور معرفی نامه موارد پاراکلینیکی حداقل یک روز قبل از انجام آن برای بیمه کمک رسان ارسال گردد. جهت صدور معرفی نامه موارد بستری مدارک حدود یک هفته قبل از انجام آن برای بیمه کمک رسان ارسال گردد.
جهت صدور معرفی نامه موارد بستری مدارک حدود یک هفته قبل از انجام آن برای بیمه کمک رسان ارسال گردد.
بیمه کمک رسان به هیچ عنوان جهت صدور معرفی نامه مراجعه حضوری ندارد و دریافت معرفی نامه به صورت آنلاین یا از طریق ارسال فکس انجام می شود. ( مگر موارد استثناء که نیاز به تایید پزشک معتمد کمک رسان دارد. )
عضو، همسر و فرزندان
نکته: هزینه فرزند سوم و به بعد رایگان می باشد – از تاریخ ابلاغیه بیمه تکمیلی (98/8/28) به مدت یک سال در صورت ازدواج، بیمه تکمیلی عضو و همسرش رایگان می باشد.
طبق ابلاغیه 98/08/28 صندوق ذخیره بسیجیان در خصوص بیمه تکمیلی، هزینه افراد مذکور رایگان می باشد.
در صورت ارائه مدرک اشتغال به تحصیل منعی ندارد.
خیر فرزندان دختر مادامی که ازدواج نکرده اند یا مطلقه هستند بدون ارائه مدرک اشتغال به تحصیل می توانند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند.
بله در قسمت درخواست های ثبت شده گزینه نفرات جدید را انتخاب می کنید و بعد از وارد کردن اطلاعات و ارسال مدارکشان هزینه مربوطه را پرداخت می نمایید و فرد جدید به لیست بیمه اضافه خواهد شد.
خیر ضرورتی به یکسان بودن بیمه افراد تحت تکفل و سرپرست نیست. مثلا ممکن است سرپرست بیمه تامین اجتماعی داشته باشد و افراد تحت تکفل او دارای بیمه نیروهای مسلح باشند.