پرسش های متداول


نحوه ثبت نام در صندوق چگونه است؟

ثبت نام در صندوق فقط از طریق سامانه سحاب به نشانی sahabcard.ir انجام می گیرد.

طریقه ثبت نام در سامانه سحاب به چه صورت است؟

ورود به سامانه، درج شماره تلفن همراه، درج کد امنیتی، درج کد تائید(ارسالی از سحاب به تلفن همراه) و ثبت اطلاعات فردی

چه زمانی میتوان از خدمات سامانه سحاب استفاده نمود؟

بعد از واریز حق عضویت صندوق از طریق سامانه سحاب.

کد کاربری و رمز عبور و کد امنیتی را از کجا دریافت کنیم؟

کد کاربری همان کد ملی و رمز عبور شماره تلفن همراه بدون صفر اول است و کد امنیتی حاصل جمع دو عددی هست که در کادر پایین رمز عبور آمده است. البته موارد مذکور بعد از تائید استعلام از طریق سحاب به تلفن همراه پیامک می گردد.

علت عدم ارسال پیامک برای متقاضی عضویت در صندوق در بازه زمانی 15 روز و دریافت پیام خطا در وارد کردن کد کاربری و رمز عبور چیست؟

عدم تائید استعلام عضویت فعال از سوی سازمان می باشد.

تکلیف حق عضویت صندوق پس از پایان دوره عضویت چیست؟

این مبلغ بعد از پایان دوره عضویت به همراه سود متعلقه به حساب عضو واریز خواهد شد.

دوره عضویت چند ساله است؟

برای شروع، پیش فرض 5 ساله است و حداقل دوره عضویت نیز 5 ساله می باشد.

نحوه استفاده از خدمات سامانه سحاب از جمله دریافت تسهیلات به چه صورت می باشد؟

برای کسب اطلاعات در این خصوص می بایست با نماینده صندوق ذخیره بسیجیان در استان مربوطه که شماره تماس ایشان در سایت صندوق می باشد تماس برقرار نمود.

در صورت نداشتن یا مفقود نمودن کد عضویت قدیم چگونه باید کد عضویت قدیم را بازیابی نمود؟

برای اطلاع از کد عضویت قدیم می بایست با نماینده صندوق در استان مربوطه تماس گرفت.

ویرایش اطلاعات فردی در سامانه سحاب به چه صورت است؟

بجز موارد کد ملی و شماره موبایل، ویرایش مابقی اطلاعات بعد از ارسال پیامک تایید استعلام امکان پذیر خواهد بود.

آیا پس از ثبت نام اصلاح کد ملی در سامانه امکان پذیر است؟

خیر امکان پذیر نمی باشد.

نحوه اصلاح شماره موبایل چگونه است؟

از طریق پشتیبانی درخواست خود را با تیکت پشتیبانی اعلام نمائید.

دلیل پیامک رد مدارک آپلود شده چه می باشد؟

به علت ناخوانا بودن یا کپی بودن مدارک می باشد و می بایست نسبت به بارگذاری مجدد آن در سحاب اقدام شود.

آیا اشخاص وام گیرنده می توانند حق عضویت خود را به صورت اقساط پرداخت نمایند؟

خیر

در صورت تمایل به انصراف، چه مراحلی باید طی شود؟

.1 در صورت عدم واریز حق عضویت به عنوان عضو انصرافی محسوب خواهید شد.
.2 در صورت واریز حق عضویت با ورود به پروفایل شخصی ، قسمت پشتیبانی نسبت به ارسال تیکت با درج درخواست انصراف نسبت به اعلام شماره حساب بانکی و شماره شبا اقدام نمائید.


نام شرکت بیمه طرف قرارداد چیست؟

بیمه کمک رسان ایرانیان (SOS)

آیا برای ثبت نام بیمه تکمیلی داشتن بیمه پایه ضروری است؟

بله برای دریافت بیمه تکمیلی افراد باید دارای یکی از بیمه های پایه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و یا سلامت باشند.

آیا برای ثبت نام، سرپرست می تواند دارای بیمه پایه نیروهای مسلح باشد؟

خیر در صورتی که بیمه پایه سرپرست نیروهای مسلح باشد، امکان ثبت نام بیمه تکمیلی وجود ندارد.

مراحل ثبت نام بیمه تکمیلی را توضیح دهید؟

مرحله اول: ثبت نام اولیه در سامانه سحاب
مرحله دوم: بعد از ارسال نام کاربری از طریق پیامک ، واریز حق عضویت سالیانه صندوق
مرحله سوم: اضافه کردن اطلاعات افراد تحت تکفل و ارسال مدارک مربوطه
مرحله چهارم: ثبت درخواست و پرداخت هزینه مربوط به خدمت بیمه

جهت دریافت خسارات درمانی مدارک را چگونه و به کجا ارسال نمایم؟

فاکتور مربوط به هزینه های انجام شده به همراه دستور پزشک و بقیه مدارک مورد نیاز ( مندرج در فایل شرایط و ضوابط بیمه ) را از طریق نماینده صندوق در استان مربوطه برای بیمه کمک رسان ارسال نمایید و بعد از 7 تا 10 روز کاری هزینه های تایید شده به شماره حساب (شبای اعلام شده توسط عضو) واریز خواهد شد.

در صورتی که مرکز پزشکی، طرف قرارداد شرکت بیمه ای نباشد نحوه استفاده از بیمه به چه شکلی می باشد؟

هزینه های مد نظر را خودتان پرداخت می نمائید و بعد فاکتور مربوط به هزینه های انجام شده (ممهور به مهر مراکز پزشکی) را به همراه دستور پزشک و بقیه مدارک مورد نیاز ( مندرج در فایل شرایط و ضوابط بیمه ) را از طریق نماینده صندوق در استان مربوطه برای بیمه کمک رسان ارسال نمائید و بعد از 7 تا 10 روز کاری هزینه های تایید شده به شماره حساب ( شبای اعلامی ) توسط شما واریز خواهد شد.

هزینه های پزشکی بعد از چند روز به حساب عضو واریز می شود؟

معمولا بین 7 تا 10 روز کاری بعد از ارسال هزینه ها

هزینه مربوط به خدمت بیمه ای ماهیانه / سالیانه چقدر می باشد؟

هزینه برای هر نفر ماهیانه 000ˏ5 تومان می­باشد که مجموع هزینه برای یکسال 000ˏ60 تومان می شود.

آیا مبالغی که بابت عضویت در صندوق و بیمه تکمیلی پرداخت می شود، بازگردانده می شود؟

حق عضویت در صندوق در صورت تمایل عضو به تسویه حساب، با توجه به ضوابط و آیین نامه های مربوط مسترد می گردد. اما هزینه بیمه تکمیلی تحت هیچ شرایطی بازگردانده نمی شود.

نحوه پذیرش در مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی کمک رسان به چه صورت می باشد؟

دو روش وجود دارد:
الف) پذیرش آنلاین با ارائه کارت ملی
ب) برای دریافت معرفی نامه از شرکت بیمه کمک رسان می بایست قبل از پذیرش، بیمار مدارک مورد نیاز ( مندرج در فایل شرایط و ضوابط بیمه ) را تهیه و به شماره های فکس اعلام شده ( مندرج در فایل شرایط و ضوابط بیمه ) به بیمه کمک رسان ارسال نماید و متعاقبا برای مرکز پزشکی مد نظر فرد متقاضی ارسال می گردد.

با پرداخت هزینه بیمه تکمیلی پوشش بیمه از چه زمانی شروع می شود و قابل استفاده خواهد بود؟

از زمان پرداخت هزینه بیمه به مدت یکسال تحت پوشش قرار خواهید گرفت.

چه مدارکی برای آپلود کردن در صفحه پروفایل شخصی قبل از ثبت درخواست بیمه نیاز است؟

دو نیم صفحه اول، دوم و سوم شناسنامه و همچنین دو نیم صفحه چهارم برای شناسنامه های جدید ، صفحه اول دفترچه بیمه پایه و کارت ملی. در ضمن در پروفایل شخصی هر کاربر در بخش ارسال مدارک شرایط ارسال مدارک و پذیرفته شدن آنها با رنگ قرمز توضیح داده شده است.

مدارک ارسال شده در چه صورتی تایید می شوند؟

فایل مربوط به تصاویر آپلود شده می بایست از اصل مدرک به صورت واضح و کامل تهیه شود.

نحوه دریافت معرفی نامه چگونه می باشد؟

دریافت معرفی نامه از شرکت بیمه کمک رسان قبل از پذیرش بیمار، که می بایست مدارک مورد نیاز ( مندرج در فایل شرایط و ضوابط بیمه ) را قبل از انجام پروسه پذیرش برای بیمه کمک رسان ارسال کنید تا معرفی نامه مورد نظر صادر گردد.

جدول تعهدات بیمه ای مربوط به سقف پوشش هزینه ها به چه شکلی می باشد؟

جدول تعهدات ( سقف پوشش بیمه ) مطابق فایل مندرج در سامانه سحاب می باشد.

جراحی هایی که نیاز به تایید پزشک معتمد دارد را چکار کنیم ؟

می بایست در مواردی که نیاز به تایید پزشک معتمد است پروسه انجام این کار با هماهنگی شرکت بیمه کمک رسان انجام شود.
تذکر:
جهت صدور معرفی نامه موارد پاراکلینیکی حداقل یک روز قبل از انجام آن برای بیمه کمک رسان ارسال گردد. جهت صدور معرفی نامه موارد بستری مدارک حدود یک هفته قبل از انجام آن برای بیمه کمک رسان ارسال گردد.
جهت صدور معرفی نامه موارد بستری مدارک حدود یک هفته قبل از انجام آن برای بیمه کمک رسان ارسال گردد.
بیمه کمک رسان به هیچ عنوان جهت صدور معرفی نامه مراجعه حضوری ندارد و دریافت معرفی نامه به صورت آنلاین یا از طریق ارسال فکس انجام می شود. ( مگر موارد استثناء که نیاز به تایید پزشک معتمد کمک رسان دارد. )

چه کسانی مشمول طرح می شوند؟

عضو، همسر و فرزندان
نکته: هزینه فرزند سوم و به بعد رایگان می باشد – از تاریخ ابلاغیه بیمه تکمیلی (98/8/28) به مدت یک سال در صورت ازدواج، بیمه تکمیلی عضو و همسرش رایگان می باشد.

هزینه فرزند سوم به بعد چگونه محاسبه می شود؟

طبق ابلاغیه 98/08/28 صندوق ذخیره بسیجیان در خصوص بیمه تکمیلی، هزینه افراد مذکور رایگان می باشد.

آیا فرزند ذکور بالای 18 سال تحت تکفل می تواند از این خدمت استفاده کند؟

در صورت ارائه مدرک اشتغال به تحصیل منعی ندارد.

آیا برای فرزندان اناث تحت تکفل بالای 18 سال ارائه مدرک اشتغال به تحصیل ضروری است؟

خیر فرزندان دختر مادامی که ازدواج نکرده اند یا مطلقه هستند بدون ارائه مدرک اشتغال به تحصیل می توانند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند.

آیا می شود نفرات جدید را به درخواست بیمه ای اضافه نمود؟

بله در قسمت درخواست های ثبت شده گزینه نفرات جدید را انتخاب می کنید و بعد از وارد کردن اطلاعات و ارسال مدارکشان هزینه مربوطه را پرداخت می نمایید و فرد جدید به لیست بیمه اضافه خواهد شد.

آیا بیمه افراد تحت تکفل و سرپرست باید یکسان باشد؟

خیر ضرورتی به یکسان بودن بیمه افراد تحت تکفل و سرپرست نیست. مثلا ممکن است سرپرست بیمه تامین اجتماعی داشته باشد و افراد تحت تکفل او دارای بیمه نیروهای مسلح باشند.